020-5733890
HomeAlgemene voorwaarden

Algemene voorwaarden


Inhoud:

Algemene voorwaarden van de Japan Rail Pass (JR Pass) en Exchange Order
1. In aanmerking komen voor de JR Pass

De JR Pass is alleen beschikbaar voor:

A. Buitenlandse toeristen die Japan bezoeken als “Tijdelijke bezoeker” met toerisme als hoofddoel.

B. Japanse staatsburgers die buiten Japan wonen met een geldig verblijfsbewijs.

In dit geval hebben we de volgende bewijzen op papier nodig voordat we uw bestelling kunnen verwerken:
– Bewijs van uw permanente verblijfsstatus
– Bewijs op papier dat u momenteel buiten Japan woont

C. Japanse staatsburgers die buiten Japan wonen en getrouwd zijn met een niet-Japanner.

In dit geval hebben we de volgende bewijzen op papier nodig voordat we uw bestelling kunnen verwerken:
– Huwelijksakte of ander bewijs op papier van uw huwelijk
– Bewijs op papier dat uw partner buiten Japan woont
– Bewijs op papier dat u buiten Japan woont

*The JR-East, JR-West and JR Hokkaido passes cannot be used by Japanese Nationals.
*JR東日本・JR西日本・JR北海道のレールパスは日本国籍の方にはご利用出来ません。

Voor meer informatie verwijzen wij naar hier.

2. Een JR Pass verkrijgen

De Japan Rail Pass moet buiten Japan worden aangekocht. Na aankoop ontvangt u een Exchange Order, deze kan voor de JR Pass worden omgewisseld in Japan. Namen die worden doorgegeven tijdens de bestelling dienen volledig overeen te komen met het paspoort. Tijdens gebruik van de JR Pass en tijdens het inwisselen van de Exchange Order kan worden gevraagd om het paspoort te tonen.

3. Geldigheid van de JR Pass

De Exchange Order is drie maanden geldig. De voucher dient binnen deze periode te worden ingewisseld in Japan. Bij het inwisselen zal worden gevraagd om een datum waarop de JR Pass zal ingaan, dit kan binnen een maand van de dag van inwisseling vallen.

4. Het gebruik van de JR Pass

Er zijn bepaalde voorwaarden verbonden aan het gebruik van de JR Pass. De JR Pass mag enkel gebruikt worden door de rechtmatige eigenaar zoals vermeld op de pas.

Voor gedetailleerde informatie omtrent het gebruik van de JR Pass, verwijzen wij naar hier.

BELANGRIJK
5. Annulering/Verlies/Diefstal van de JR Pass

Indien een Exchange Order niet gebruikt is, kan deze binnen een jaar na de aankoop worden ingeleverd voor een restitutie van het aankoopbedrag bij het kantoor van aankoop. In dat geval worden er 10% annuleringskosten + € 20 per pas ingehouden op de restitutie.
Nadat een Exchange Order is omgewisseld voor een JR Pass kunt u deze, mits de pas ongebruikt is, inleveren bij een omwisselbalie van de JR voor restitutie.
Er is geen recht op restitutie in geval van verlies of diefstal van de pas.

Wanneer een bestelling verzonden wordt per standaard brievenbuspost (PostNL), is het niet mogelijk de bestelling te volgen. In het geval van verlies of schade aan uw bestelling, is het niet mogelijk de passen opnieuw uit te geven. In dit geval is het plaatsen van een nieuwe bestelling vereist. H.I.S. Travel Nederland is niet verantwoordelijk noch aansprakelijk wanneer een bestelling per gewone post verloren gaat of wordt gestolen.

Opmerking:
– Exchange Orders die worden verzonden per gewone post zullen worden bezorgd met PostNL. Houd in acht dat wanneer de bestelling verzonden is, H.I.S. Travel Nederland niet verantwoordelijk noch aansprakelijk kan worden gehouden wanneer een bestelling per gewone post verloren gaat of wordt gestolen.

Wijzigingen en annuleringen van vliegtickets
Na reservering, voor uitgave van tickets: Wijzigingen of annuleringen voor uitgave van de tickets zijn geheel kosteloos.

Wijzigingen na aankoop/uitgave van tickets: Afhankelijk van de vliegmaatschappij en boekingsklasse is het eventueel wel of niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen, mogelijk tegen een extra kostprijs. Klanten zullen altijd op de hoogte gebracht worden van de voorwaarden omtrent annulering en wijzigingen. Annuleringsverzoeken en/of verzoeken tot wijzigingen moeten tenminste een dag voor vertrek doorgegeven worden. H.I.S. Travel Nederland hanteert in deze gevallen een bedrag van €30 verwerkingskosten.

Annuleringen na aankoop/uitgave van tickets: Afhankelijk van de vliegmaatschappij en boekingsklasse is het mogelijk dat de vliegmaatschappij verwerkingskosten in rekening brengt die kunnen oplopen tot 100% van de kostprijsKlanten zullen altijd op de hoogte gebracht worden van de voorwaarden omtrent annulering en wijzigingen. Annuleringsverzoeken en/of verzoeken tot wijzigingen moeten tenminste een dag voor vertrek doorgegeven worden. H.I.S. Travel Nederland hanteert in het geval van annulering een bedrag van €30 verwerkingskosten. Namen zoals vermeld op de tickets kunnen niet worden gewijzigd.

Wijzigingen/annuleringen door vliegmaatschappij: Vliegmaatschappijen kunnen mogelijk wijzigingen en/of annuleringen doorvoeren. In deze gevallen is de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor het verzorgen van een alternatief. H.I.S. Travel Nederland zal klanten zo goed mogelijk op de hoogte houden van deze wijzigingen en/of annuleringen, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor dergelijke wijzigingen en/of annuleringen.

Wijzigingen en annuleringen van hotelreserveringen
De voorwaarden omtrent wijzigingen en annuleringen verschillen per hotel en boeking. Bij het moment van reservering zullen deze voorwaarden altijd kenbaar gemaakt worden aan de klant.
In het geval van een online reservering, raadpleeg de reserveringsdetails.
Een wijziging van hotelreservering is niet mogelijk en vereist een annulering en nieuwe reservering.

Wijzigingen en annuleringen van activiteiten
Algemene annuleringsvoorwaarden bij activiteiten:
14 dagen voor activiteit: 30% annuleringskosten
7 dagen voor activiteit: 50% annuleringskosten
3 dagen of minder voor activiteit: 100% annuleringskosten
Enkele activiteiten hebben afwijkende annuleringsvoorwaarden en zullen worden doorgegeven.
In het geval van een online reservering, raadpleeg de reserveringsdetails.

Algemene voorwaarden van pakketreizen
Deze sectie is alleen van toepassing op de pakketreizen die via H.I.S. Travel geboekt zijn.

Definitie van een pakketreis: Een pakketreis bestaat uit een vooraf samengesteld pakket bestaande uit ten minste twee producten die worden aangeboden voor een all-inclusive prijs en een periode langer dan 24 uur betrekken of inclusief overnachting a) vervoer b) accommodatie c) overige diensten die niet vallen onder vervoer of accommodatie en het grootste deel van het pakket betreffen.

Wanneer u een pakketreis heeft geboekt met ons, zijn wij hiervoor verantwoordelijk als “organisator” volgens de boekingsvoorwaarden en de Council Directive 90/314/EEC van 13 juni 1990 omtrent pakket reizen en pakket tours.

1. Prijzen
Wanneer u een boeking plaatst, dient u een niet-terugvorderbare borg van €150 per persoon te betalen, of de volledige prijs wanneer u binnen 10 weken vertrekt of wanneer het een speciaal aanbod betreft. Indien de borg en/of het bedrag niet binnen de deadline betaald is, zal uw reservering geannuleerd worden. Indien het bedrag niet op tijd betaald is, houden we de borg in. De betaling van de totaalprijs dient ten minste 10 weken voor vertrek te zijn voldaan. De prijs/prijzen van uw arrangement(en) is/zijn met de wisselkoersen (Japanse yen, US dollar) berekend door H.I.S. Travel Nederland B.V. van 1 augustus 2013.

We behouden het recht voor het aanpassen op ieder moment van aangeboden arrangementen en het aanbrengen van wijzigingen in de prijzen van vastgelegde arrangementen.

De kostprijs van uw reservering is te allen tijde onderhevig aan wijzigingen in de reiskosten of wijzigingen doorgevoerd door de vliegmaatschappij en hun operators of andere aanbieders van vervoer; wijzigingen in de wisselkoersen die gebruikt zijn voor de berekening van de kostprijs of eventuele luchthavenbelastingen, brandstoftoeslagen, veiligheidstoeslagen of vliegbelastingen kunnen allemaal van invloed zijn op de prijs. In het geval dat de prijs stijgt met 2% gelijk aan de kostprijs van uw reservering, exclusief verzekeringen, wijzigingskosten en/of extra diensten of arrangementen, zal dit niet in rekening gebracht worden.

Het bedrag dat bij u in rekening wordt gebracht, zal de totale kostprijs beslaan inclusief €1.00 administratiekosten per persoon en een provisie bestemd voor onze partners. Indien dit leidt tot een toename van meer dan 10% van de totale kostprijs van uw arrangement, (exclusief verzekeringen, wijzigingskosten en/of extra diensten of arrangementen), zal u indien mogelijk een optie op een alternatief arrangement worden aangeboden. Mocht de prijs van dit alternatieve arrangement hoger uitvallen, dan hoeft u niet bij te betalen; mocht de prijs lager uitvallen, dan krijgt u het resterende bedrag terug. Het is tevens ook mogelijk uw arrangement te annuleren en restitutie (exclusief verzekeringen, wijzigingskosten en/of extra diensten of arrangementen) aan te vragen.
Indien u om bovenstaande reden wenst te annuleren, bent u verplicht dit aan ons mee te delen binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur. Er worden vanaf 30 dagen voor vertrek geen wijzigingen aangebracht in de kostprijs van uw reservering, noch zal u recht hebben op restitutie. Indien u kunt aantonen dat u uw arrangement niet kan wijzigen of gebruik kunt maken van uw verzekering, zijn wij bereid een restitutie van de verzekeringspremie te betalen.

Indien de prijs van uw arrangement met meer dan 2% procent van de totale kostprijs lager uitvalt vanwege bovengenoemde wijzigingen, heeft u recht op een restitutie. Houdt u er rekening mee dat arrangementen niet altijd in lokale valuta worden aangekocht en niet alle wijzigingen zullen de kostprijs vanwege contractuele bescherming beïnvloeden.

2. Door u gemaakte wijzigingen in de boeking
Indien een reiziger in uw groep verhinderd is, is het mogelijk dat een andere reiziger zijn of haar plek inneemt. Deze persoon moet bij u bekend zijn en ook voldoen aan alle voorwaarden van het arrangement, mits H.I.S. Travel niet later dan 28 dagen voor vertrek op de hoogte wordt gebracht en €50 administratiekosten per persoon voldaan wordt. Deze persoon dient ook akkoord te gaan met onze boekingsvoorwaarden en overige voorwaarden. Indien u er niet in slaagt een vervangende reiziger te vinden, gelden de aangegeven annuleringskosten. In dit geval is er geen restitutie mogelijk voor de reizigers die niet langer zullen deelnemen of voor het ongebruikte reisproduct.

3. Wanneer u annuleert
Indien u of een ander lid van uw reisgroep een reservering besluit te annuleren, moet u dit bij ons op papier of per email te kennen geven. Indien u annuleert, bent u verplicht de annuleringskosten te voldoen zoals aangegeven in de onderstaande tabel bij artikel 4. (De annuleringskosten zijn berekend op grond van de totale kostprijs exclusief verzekering en eventuele niet-restitueerbare wijzigingskosten.)

Opmerking: Enkele arrangementen kunnen niet gewijzigd worden na bevestiging en eventuele wijzigingen of annuleringen kunnen mogelijk tot 100% annuleringskosten leiden bovenop de bovengenoemde kosten.

Indien u gedekt bent door uw annuleringsverzekering, is het mogelijk deze kosten terug te vragen. In dit geval zullen we de annuleringskosten aftrekken van het reeds betaalde bedrag.

4. Wanneer wij een wijziging of annuleringen doorvoeren in uw pakket tour
Het is onwaarschijnlijk dat wij enige wijzigingen moeten aanbrengen in uw arrangement, maar aangezien bepaalde arrangementen ruim van te voren gepland worden, is het niet onontkomelijk dat enige wijzigingen kunnen plaatsvinden. In dergelijke gevallen zullen wij u zo tijdig mogelijk op te hoogte stellen. Wij behouden daarnaast ook het recht uw arrangement te annuleren, indien bijvoorbeeld het minimum aantal participanten niet bereikt is. Wij zullen uw arrangement niet annuleren indien dit minder dan 60 dagen voor vertrek valt, tenzij de oorzaken buiten onze macht vallen of u niet binnen de deadline betaald heeft.

Voorbeelden van mogelijke (grootschalige) wijzigingen voor vertrek: een wijziging in de accommodatie of locatie voor de gehele reis of groot gedeelte daarvan; een wijziging in de accommodatie-klasses voor de gehele reis of een groot gedeelte daarvan; een wijziging in uw vertrektijd of volledige reisduur van meer dan 12 uur; een wijziging in uw reisschema, waarbij een of meerdere bestemmingen geschrapt worden.
Voorbeelden van mogelijke (kleinschalige) wijzigingen voor vertrek: een wijziging in de geadverteerde vliegmaatschappij, vluchttijden en/of type vliegtuig; een wijziging in uw vertrektijd of volledige reisduur van minder of meer dan 12 uur; een wijziging naar een andere accommodatie met dezelfde klasse.

Indien wij genoodzaakt zijn een grootschalige wijziging en/of annulering toe te passen, nemen wij direct contact met u op. Indien dit mogelijk is in verband met de vertrekdata, kunnen we u de volgende opties aanbieden i) (in het geval van grootschalige wijzigingen) u accepteert het gewijzigde arrangement ii) u heeft recht op een restitutie van het volledige aankoopbedrag iii) u accepteert een alternatief arrangement indien beschikbaar; u heeft recht op een restitutie indien dit arrangement goedkoper uitvalt dan uw originele plan. U bent verplicht de gewenste optie aan ons binnen een periode van 7 dagen kenbaar te maken. Indien u niet binnen deze periode reageert, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met de wijzigingen en/of het alternatieve arrangement.

Indien wij een grootschalige wijziging of annulering doorvoeren bij minder dan 60 dagen voor vertrek, ontvangt u van ons een compensatie zoals aangegeven hieronder:

Wanneer wij een (grote) wijziging doorvoeren Wanneer wij een annulering doorvoeren Wanneer u een annulering doorvoert
Periode voor vertrek Bedrag dat u van ons terugkrijgt Bedrag dat u van ons terugkrijgt Annuleringskosten
Meer dan 70 dagen voor vertrek De borg De borg en de kosten van de geboekte vlucht(en)
69 tot 43 dagen voor vertrek €20 100% van de kostprijs (+€20) Kosten van de geboekte vlucht(en) en 70% van de overige arrangementen
42 tot 29 dagen voor vertrek €30 100% van de kostprijs (+€30) Kosten van de geboekte vlucht(en) en 85% van de overige arrangementen
Minder dan 29 dagen voor vertrek €40 100% van de kostprijs (+€40) 100% van de totaalprijs

We betalen geen compensatie uit in het geval een grootschalige wijziging of annulering meer dan 60 dagen voor vertrek plaatsvindt, in het geval van onvoorziene omstandigheden buiten onze macht; onvermijdelijke consequenties of indien uw arrangement geannuleerd moet worden omdat het minimum aantal participanten voor het betreffende arrangement niet bereikt is. Laatstgenoemde reden zal niet later dan 45 dagen voor vertrek aan u bekend gemaakt worden.

De bovenstaande tabel weergeeft de maximale omvang van onze aansprakelijkheid en tot onze spijt kunnen we niet garant staan voor eventuele kosten die voortkomen uit een wijziging of annulering.
Opmerking: Wanneer de prijs van de alternatieve accommodatie hoger uitvalt dan de oorspronkelijke accommodatie, zal dit verschil worden afgetrokken van de compensatie. In geen geval zullen wij compensatie aanbieden indien de prijs van de alternatief aangeboden accommodatie hoger uitvalt dan de oorspronkelijke accommodatie en dit verschil door de klant niet betaald is.

Wij zullen geen compensatie uitbetalen wanneer wij een kleine wijziging doorvoeren; wanneer wij genoodzaakt zijn uw boeking te annuleren als gevolg van het uitblijven van uw betaling of wanneer een wijziging of annulering van onze kant vereist is vanwege de door uw aangevraagde wijzigingen.

In zeldzame gevallen zijn wij vanwege overmacht (artikel A4) genoodzaakt uw arrangement na vertrek te wijzigen of annuleren. In deze gevallen is het niet mogelijk een restitutie aan te vragen of andere gemaakte kosten te vergoeden als een resultaat van deze annulering.

Indien wij niet in staat zijn een grotendeel van de aangevraagde services te leveren na uw vertrek, zullen wij een alternatief voor u verzorgen zonder bijkomende kosten en indien van toepassing, heeft u recht op compensatie.

5. Onze verantwoordelijkheden naar u betreft onze pakket tours
1) Wij accepteren verantwoordelijkheid voor de arrangementen die wij aanbieden of organiseren als aanbieder volgens de Council Directive 90/314/EEC van 13 June 1990 omtrent pakketreizen en pakket tours zoals hieronder beschreven. Al onze arrangementen zijn onderhevig aan deze boekingsvoorwaarden. Indien wij of een van onze aanbieders nalatig zijn geweest bij het organiseren of uitvoeren van uw arrangement, heeft u recht op compensatie (rekening houdend met relevante factoren zoals de klachtenprocedure zoals beschreven in deze voorwaarden en in hoeverre onze nalatigheid of die van onze aanbieders uw arrangement beïnvloed. Houdt u er rekening mee dat het uw eigen verantwoordelijkheid is om bewijs aan te tonen indien u een klacht wenst in te dienen.

2) Wij zijn niet verantwoordelijk of keren geen compensatie uit in het geval van letsel, schade, ziekte, overlijden, verlies, of extra bijkomende kosten of claims in de volgende gevallen:
2(i) door toedoen of verzuim van de desbetreffende persoon;
2(ii) door toedoen of verzuim van een derde partij die niet verbonden is aan de geleverde diensten die onvoorzien of onontkomelijk is;
2(iii) onvoorziene omstandigheden buiten onze macht om of die van onze aanbieders, zelfs als deze consequenties niet konden worden voorkomen met de nodige voorzorg;
2(iv) een onvoorzien voorval dat wij noch onze aanbieders hebben voorzien.

(3) U heeft beperkt recht op compensatie indien we aansprakelijk worden gehouden voor het volgende artikel:
3(i) verlies van en/of schade aan bagage en of persoonlijke eigendommen

De maximale compensatie die wij voor bovenstaande claims kunnen uitkeren bedraagt €25 per persoon, ervan uitgaand dat u verzekerd bent voor bovenstaande zaken 3(i).

3(ii) Claims die niet onder 3(i) vallen en geen betrekking hebben tot letsel, ziekte of overlijden

De maximale compensatie die wij voor bovenstaande claims kunnen uitkeren bedraagt tweemaal het bedrag betaald door de desbetreffende persoon. Dit bedrag kan enkel worden uitgekeerd wanneer fouten zich voordoen tijdens uw boeking of u of uw reisgezelschap geen profijt heeft ondervonden van de boeking.

3(iii) Claims omtrent internationale (vlieg-, boot-, trein-)reizen of hotelverblijf

De mate van onze aansprakelijkheid is beperkt tot dezelfde rol als de genoemde vervoersverstrekkers onder de bijbehorende verdragen, waaronder het verdrag van Warschau/Montreal betreffende internationaal luchtverkeer;  het verdrag van Athene inzake het vervoer van passagiers over zee; het verdrag van Bern/Cotif betreffende internationaal spoorwegverkeer; het verdrag van Parijs inzake hotelbewaargeving. Kopieën van de desbetreffende verdragen zijn aan te vragen op ons kantoor. Daarnaast gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van de vervoersverstrekkers die van toepassing zijn op uw reis. Wij zijn tijdens het boeken van uw reis afhankelijk van deze algemene voorwaarden volgens de genoemde verdragen en ‘Conditions of Carriage’. Bij het boeken erkent u dat alle algemene voorwaarden deel uit maken van uw boeking bij ons, zowel als de algemene voorwaarden van de desbetreffende vervoerders. Deze voorwaarden zullen als referentie toegevoegd worden.

4) In elke instantie waarin een vervoerder aansprakelijk is op grond van de Verordening 261/2004 omtrent instapweigering, enige aansprakelijkheid die wij hebben onder dezelfde omstandigheden (in dit geval in de hoedanigheid van vervoerder), is beperkt tot de middelen genoemd in de voorwaarden. Wanneer een eventuele restitutie plaatsvindt, zijn wij gerechtigd de ontvangen restitutie van andere vervoerders hiervan af te trekken op grond van de gemaakte klacht.

5) Een voorwaarde voor onze acceptatie van aansprakelijkheid betreffende dit artikel schrijft voor dat u ons op de hoogte brengt van enige vorderingen ingesteld tegen ons als bedrijf en onze partners, conform de klachtenprocedure volgens de algemene voorwaarden. Wanneer vanuit ons een restitutie plaatsvindt, is de ontvangende partij, (ouder(s)/voogd in het geval wanneer de ontvangende partij jonger dan 18 jaar betreft), verplicht zijn of haar rechten tot het aanklagen van een derde partij aan ons en onze verzekeraar over te dragen en hierbij volledige medewerking verleent.

6) Wij kunnen niet aansprakelijk gehouden worden voor enig letsel, schade, verlies of gemaakte kosten op basis van de aan ons verstrekte informatie voordat wij een boeking geaccepteerd hebben en omstandigheden die wij van te voren niet hebben kunnen voorzien door het ontbinden van ons (service)contract.

7) Wij kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor diensten of services die geen onderdeel uitmaken van onze overeenkomst of die niet door ons geadverteerd worden. Dit behelst bijvoorbeeld geboekte excursies tijdens uw reis of diensten of services gearrangeerd door uw hotel of een andere aanbieder.

6. Vertragingen, gemiste vluchten of ander aansluitend vervoer arrangement en overige reisinformatie
Indien u of een ander lid van uw reisgroep een vlucht of ander vervoer arrangement mist; indien uw vlucht of vervoer arrangement geannuleerd is of u een vertraging heet opgelopen van meer dan 3 uur, dient u onmiddellijk contact met ons en de betreffende vliegmaatschappij of vervoersmaatschappij op te nemen.

De Council Directive 90/314/EEC van 13 June 1990 omtrent pakketreizen en pakket tours stelt dat in het geval u problemen ervaart  zoals genoemd in artikel 5 (2) van deze boekingsvoorwaarden, wij u direct assistentie verlenen. Indien u vertraging oploopt buiten de macht van onze werknemers of partners om, kan deze assistentie ook bestaan uit het assisteren bij het zoeken naar accommodatie, communicatiemiddelen en/of versnaperingen, maar deze niet noodzakelijk vergoeden. Vliegtuigmaatschappijen en/of andere vervoersbedrijven daarentegen zullen versnaperingen en/of accommodatie leveren dan wel vergoeden. U dient mogelijke claims direct bij de desbetreffende vliegmaatschappij of vervoerder in te dienen.

Wij zijn onderhevig aan de overige algemene voorwaarden en niet aansprakelijk voor mogelijk gemaakte kosten in de bovenstaande gevallen, wanneer u zonder onze volmacht eigen arrangementen boekt.

Algemene voorwaarden | Privacybeleid | © 2018: Tojapan.nl/H.I.S. Travel Nederland B.V. | Travel Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress