020-472-0444
HomeVeelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN


ALGEMEEN

WAT IS TOJAPAN.NL/H.I.S. TRAVEL NEDERLAND?
Tojapan.nl en H.I.S. Travel Nederland maken deel uit van de H.I.S. Group, een van de grootste reisorganisaties van Japan met meer dan 300 vestigingen in Japan zelf en vestigingen in meer dan 100 steden wereldwijd.

WAAROM TOJAPAN.NL/H.I.S. TRAVEL NEDERLAND?
– Goedkoopste prijzen beschikbaar van de Benelux
– Geen administratie- en/of boekingskosten
– Geen afspraak nodig
– Gratis consult met Japan specialisten
– Uitgebreid netwerk in Japan (incl. Tourist Information Center)

CONTACT INFORMATIE
U kunt ons bereiken via telefoonnummer +31 (0)20 472 0444 of per email: info@tojapan.nl.
Uiteraard kunt u ons ook bezoeken op ons kantoor in Amsterdam tijdens onze kantooruren van maandag tot en met vrijdag van 09:30-18:00.

BEREIKBAARHEID
Ons kantoor bevindt zich in Amsterdam Zuid op onderstaand adres:

A. J. Ernststraat 595 E1
1082 LD Amsterdam

Ons kantoor bevindt zich in kantoorgebouw ‘De Gelder’, gelegen tussen de Hema en de ABN AMRO in het winkelcentrum Gelderlandplein.
Toets nr. 42 in en druk op de bel. Ons kantoor bevindt zich op de vierde verdieping.

PER AUTO

PER TREIN
Vanaf NS station Amsterdam Zuid (uitgang Mahlerplein) is het ongeveer 10 minuten lopen.

PER BUS
– Bus 99 (richting Schiphol) stop Gelderlandplein.
– Bus 461 (richting Zuidas) stop Gr. Gelderlandplein (http://maps.gvb.nl/nl/lijnen/461)
– Bus (richting Bolestein) stop Gr. Gelderlandplein (http://maps.gvb.nl/nl/lijnen/463)
– Gelderlandplein-lijn (gratis shuttle) (http://www.gvb.nl/nieuws/de-gratis-gelderlandpleinlijn)

OPENINGSTIJDEN
Maandag tot en met vrijdag van 09:30 tot 18:00.
In het weekend en op feestdagen zijn wij gesloten.

IS HET NODIG EEN AFSPRAAK TE MAKEN?
Nee, dit is niet nodig. U kunt elk moment langskomen tijdens onze kantooruren.

HOE KAN IK BIJ JULLIE BETALEN?
Het is bij ons mogelijk om contant te betalen of met pinpas en creditcard.

KAN U HELPEN MET HET SAMENSTELLEN VAN EEN REIS?
Uiteraard. We kijken er naar uit om samen met u een onvergetelijke reis naar Japan samen te stellen en uw verblijf daar zo goed mogelijk te laten verlopen.

Indien u interesse heeft, geef ons dan telefonisch of per email de volgende informatie door:

– Gewenste duur van de reis
– Aantal personen
– Budget per persoon

Of vul graag het volgende formulier in.

WAT VOOR INDIVIDUELE RONDREIZEN KUNT U SAMENSTELLEN?
Download de brochure voor onze individuele rondreizen hier. Deze reizen kunt u zo boeken zoals ze zijn, maar wij kunnen uiteraard ook een reis op maat maken, geheel naar uw wens.

KAN IK OOK HOTELS/ACTIVITEITEN/RESTAURANTS BOEKEN VIA TOJAPAN.NL?
Ja, wij bieden meer aan dan alleen vliegreizen en/of JR Rail Passen. We bieden een breed aanbod van (culturele) excursies, activiteiten en hotels aan. Bijvoorbeeld een overnachting op de Mt. Koya, een weekend naar Yakushima of traditionele wandelingen/hikes in Tsumago.


JAPAN RAIL PASS

BELANGRIJKE INFORMATIE OMTRENT HET BESTELLEN VAN DE JR PASS
Het is belangrijk bij het bestellen van de JR PASS dat u uw volledige naam (voornaam, tweede naam/namen + achternaam) (geen initialen!) zoals vermeld in uw paspoort aan ons opgeeft. Bij het inwisselen van de Exchange Voucher in Japan moet u namelijk uw paspoort tonen.

IN GEVAL VAN ANNULERING / VERLIES VAN DE JR PASS
Het annuleren van de JR Pass is mogelijk binnen een jaar na uitgifte, enkel als de Exchange Voucher nog niet ingewisseld is. Indien de Exchange Voucher nog niet gebruikt is, kan u deze bij ons retourneren en krijgt u het aankoopbedrag terug.

De annuleringskosten bedragen 10% van de waarde van de voucher + 20 euro per JR Pass.

Let op! Het is alleen mogelijk het aankoopbedrag terug te krijgen wanneer de voucher geretourneerd wordt. Indien u de voucher verliest, is restitutie van het aankoopbedrag helaas niet mogelijk.

ZIJN ER EXTRA KOSTEN VERBONDEN AAN HET BESTELLEN VAN DE JR PASS?
Nee, wij rekenen geen administratie- en/of reserveringskosten. Er kunnen afhankelijk van de verzendingswijze, wel eventuele verzendkosten bijkomen.

HOE BESTEL IK DE JR PASS?
Via onze pagina met prijzen of de webshop kunt u uw bestelling gemakkelijk plaatsen. Indien u liever ter plekke een aankoop wenst te doen, kunt u tijdens kantooruren langskomen op ons kantoor. Wij vragen u in dat geval gelieve van tevoren een bestelling te plaatsen met de optie ‘ pay at pickup’, zodat we uw order sneller kunnen verwerken.

HOE WERKT HET ONLINE BESTELFORMULIER?
Nadat u uw keuze heeft gemaakt in de webshop, klikt u op afrekenen. Hier wordt u gevraagd alle gegevens (naam/leeftijd/geslacht/reizigersstatus) van alle reizigers in te vullen. Vergeet daarbij niet dat de volledige namen zoals vermeld op het paspoort vereist zijn. (Het formulier heeft maximaal ruimte voor 4 reizigers, het is wanneer u een pas besteld voor 1 of 2 personen dan niet nodig de resterende velden van de andere reizigers in te vullen). Indien u meer dan 4 passen nodig heeft, kunt u meerdere bestellingen plaatsen en in het opmerkingenveld vermelden dat deze voor dezelfde bestelling/groep is. (Let op: Als u als Verzendmethode voor UPS of OCS koerier kiest, kunt u de rest van de bestellingen met “Local Pickup at Amsterdam office” plaatsen.)

WAAROM DE JR PASS PER POST LATEN VERSTUREN?
Deze methode is geschikt voor klanten die binnen 10 dagen vertrekken naar Japan, of niet in staat zijn de JR Pass persoonlijk op te halen op ons kantoor in Amsterdam.

Verzendingsduur kan afhangen van de gekozen verzendoptie, voor extra zekerheid kan er gekozen worden voor verzending per UPS of OCS koerier.

NAAR WELKE LANDEN VERSTUURT TOJAPAN JR PASSEN?
Wij versturen JR Passen binnen Nederland en naar België, Luxemburg, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Italië, Letland, Litouwen, Noorwegen, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.

WAT ZIJN DE VERZENDOPTIES?
1. Afhalen op ons kantoor in Amsterdam (kosteloos)
Afhalen van de pas kost ongeveer 15-20 min., afhankelijk van de gekozen opties ‘online betalen, ophalen op kantoor’ of ‘betalen en afhalen op kantoor’.

2. Per brievenbuspost PostNL (kosteloos)
Verzendingsduur kan tot 5 dagen oplopen, echter kan het moment van bezorging niet worden gegarandeerd. Het volgen van uw bestelling met Track en Trace is niet mogelijk.

3. UPS (track & trace)
Verzendingsduur kan tot 5 dagen oplopen, echter kan het moment van bezorging niet worden gegarandeerd (meestal de volgende werkdag na een bestelling voor 17:00 uur). Het is na verzending wel mogelijk met Track en Trace uw bestelling te volgen.

4. OCS (Koerier)
Het is mogelijk na verzending uw bestelling te volgen. De bezorgtijd is meestal binnen 1 dag. Indien u binnen 10 dagen vertrekt naar Japan raden wij u deze optie aan, of afhalen op ons kantoor in Amsterdam.

WAAROM VERANDERT DE PRIJS VAN DE JR PASS?
Onze prijzen zijn afhankelijk van de wisselkoersen in Japan. We proberen u altijd de goedkoopste prijzen aan te bieden.

IK VERTREK DEZELFDE DAG DAT IK DE JR PASS ONTVANG, WAT MOET IK DOEN?
Indien u niet zeker bent dat u de pas op tijd in huis heeft, dan kunt u op ons kantoor ter plekke nieuwe passen bestellen en direct meenemen.

IK VERTREK BINNEN 3 DAGEN NAAR JAPAN, WAT MOET IK DOEN?
Indien u op tijd verzekerd wil zijn van een JR Pass, kan u deze bij ons op kantoor ophalen of thuis laten bezorgen per koerier.

IK VERTREK MORGEN NAAR JAPAN, IS HET NOG MOGELIJK EEN JR PASS AAN TE VRAGEN?
Indien u langskomt op ons kantoor tijdens kantooruren, kunnen wij u diezelfde dag nog een Exchange Voucher uitreiken.

IS HET VOOR MIJ VOORDELIGER OM EEN JR PASS AAN TE VRAGEN OF LOSSE TICKETS?
Plan uw treinreis/treinreizen van tevoren via www.hyperdia.com om de prijzen te vergelijken. Mocht u niet zeker zijn van de beste optie, informeer dan bij ons.

HEEFT MIJN KIND (JONGER DAN 6 JAAR) EEN JR PASS NODIG?
Kinderen onder de 6 jaar reizen gratis, echter wordt er verwacht dat uw kind in dat geval op schoot van een ouder meereist. Indien er genoeg zitplaatsen vrij zijn, (bijv. in de ongereserveerde/gereserveerde coupes van de shinkansen), kan uw kind in principe gebruik maken van een zitplaats, maar dient u deze vrij te maken in het geval van drukte of indien de zitplaats gereserveerd is. Wilt u altijd verzekerd zijn van een zitplaats voor uw kind, dan kunt u een JR Pass tegen kindertarief aanschaffen.

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DE ORDINARY/GEWONE JR PASS EN DE GREEN/EERSTE KLASSE PASS?
De Green JR Pass (eerste klasse) stelt u in staat gebruik te maken van de luxere eerste klasse groene coupés, waar u onder andere meer beenruimte en meer ruimte voor bagage heeft.

HOE LANG IS DE JR PASS GELDIG?
Vanaf de dag van uitgifte is de JR Pass 3 maanden geldig.

IS DE JR PASS ALLEEN VOOR AANEENGESLOTEN PERIODES TE GEBRUIKEN?
Ja. Tenzij anders aangegeven, zijn de algemene 7-daagse, 14-daagse en 21-daagse passen voor een aaneengesloten periode geldig.

HOE WERKT DE EXCHANGE VOUCHER?
De Exchange Voucher is na ontvangst binnen drie maanden in Japan om te wisselen voor de JR Pass op verscheidene JR Stations en enkele luchthavens zoals Narita (Tokyo), Haneda (Tokyo) en Kansai International Airport (Osaka). Bent u van plan een latere periode dan de drie maanden vanaf de datum van uitgifte naar Japan te reizen, bestel uw JR Pass dan liever later.

HOE WISSEL IK DE EXCHANGE VOUCHER IN?
Bij uw bestelling krijgt u een pamflet met alle locaties waar u de voucher kan inwisselen. Hier laat u uw paspoort en voucher zien om de JR Pass te verkrijgen. U hoeft de JR Pass niet direct dezelfde dag te gebruiken, het is mogelijk op de dag van inwisseling een dag te kiezen tot een maand na datum.

HOE GEBRUIK IK DE JR PASS?
Aangezien de JR Pass een papieren ticket is, kunt u hiermee niet door de automatische poortjes. Laat in dit geval uw JR Pass en eventueel paspoort zien aan een van de stationsbeambten in de kantoren aan weerszijden van de poortjes.

IS HET NODIG VAN TEVOREN STOELEN TE RESERVEREN?
In het geval van drukke periodes (Japanse feestdagen zoals Obon, Golden Week en de periode rond nieuwjaar) of als u bijvoorbeeld met een groep of familie reist, kan het handig zijn van tevoren uw stoelen te reserveren. Dit kan u kosteloos doen op een station bij een zogenaamde ‘ Midori no Mado Guchi’, aanwezig op alle grote JR stations.

HOE WEET IK WELKE TREIN IK MOET NEMEN?
Plan uw treinreis van tevoren op www.hyperdia.com.

WAAR KAN IK DE VERTREK- EN AANKOMSTTIJDEN VINDEN?
Een algemeen tijdschema voor de reguliere shinkansen diensten kunt u hier vinden.
Schema’s voor Tokyo – Hakata (Fukuoka) en Hakata (Fukuoka) – Tokyo van de Tokaido en Sansho Shinkansen zijn hier te vinden.
JR East tijdschema.
JR Hokkaido tijdschema.

WELKE TREINEN/ROUTES ZIJN GELDIG MET DE JR PASS?
Voor de algemene JR Pass kunt u hier een spoorkaart vinden met de inbegrepen routes. U kunt in principe elke trein van de JR nemen, inclusief shinkansen, met uitzondering van de Nozomi en Mizuho.

WELKE BUSSEN ZIJN GELDIG MET DE JR PASS?
De lokale stadsbussen in de steden (niet via de snelweg) van JR Hokkaido, JR Tohoku, JR Kanto, JR Tokai, JR West, JR Chugoku en JR Kyushu zijn inbegrepen. Enige routes zijn:

  • Yamaguchi – Hagi
  • Kyoto Station – Ryoanji tempel – Takao
  • Kanazawa Station – Kenrokuen tuin
  • Lake Towada (Aomori)
  • Loop bus in Hiroshima
  • Omgeving Sapporo
  • Kusatsu Onsen

WELKE VEERBOOT IS GELDIG MET DE JR PASS?
Met de JR Pass kunt u gebruik maken van de veerboot naar Miyajima vanaf Hiroshima.

WELKE REGIONALE PASSEN BIEDEN JULLIE ALLEMAAL AAN?
Naast de bekende Japan Rail Pass die voor heel Japan geldig is, bieden wij ook de Kyushu Area Pass, JR East Pass, JR West Rail Pass, Hokkaido Rail Pass en All Shikoku Rail Pass aan via onze webshop.

Ook hebben wij Tourist Area Passes voor specifieke gebieden:

Alpine-Takayama-Matsumoto Area Tourist Pass
Mt. Fuji-Shizuoka Area Tourist Pass Mini
Takayama-Hokuriku Area Tourist Pass
Ise-Kumano-Wakayama Area Tourist Pass


OVERIG

HEB IK EEN VISUM NODIG VOOR JAPAN?
Indien u over een Nederlands paspoort beschikt en uw reis niet langer dan 90 dagen zal duren met als hoofddoel vakantie (“toerisme”), bezoek van familie of voor werkbezoek, heeft u geen visum nodig. Indien u niet zeker weet of u een visum nodig heeft, vraagt u dit graag na bij de Ambassade van Japan in Den Haag.

WAAR KAN IK TIJDENS MIJN REIS TERECHT MET VRAGEN?
H.I.S. beschikt over verscheidene tourist information centers in o.a. Tokyo, Osaka en Kyoto. Alle locaties in Japan kunt u hier vinden.

VOOR ALGEMENE REISINFORMATIE OVER JAPAN, DOWNLOAD ONZE INFORMATIEBROCHURE HIER.
Onze brochure met individuele rondreizen vindt u hier.

 

 

 

 

Algemene voorwaarden | Privacybeleid NL | Privacy Policy ENG | © 2018: Tojapan.nl/H.I.S. Travel Nederland B.V. | Travel Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress