Japan Rail Pass
Nationale of Regionale Pas
<b> – Attentie: helaas verkopen we deze producten op het moment niet. Excuses voor het ongemak. – </b>
De Japan Rail Pass kan alleen gebruikt worden door:
Klik hier voor meer informatie over de benodigde kwalificatie criteria.
De Japan Rail Pass koopt u buiten Japan. Op dit moment is er een ‘trial’ met additionele verkoop in Japan zelf, echter is dit tegen een hoger tarief en voor een (voorlopig) beperkte periode. Na aanschaf krijgt u een ‘Exchange Order’ (inwisselvoucher), die u in Japan inwisselt voor de daadwerkelijke JR Pass.
De namen op uw persoonlijke ‘Exchange Order’ dienen precies overeen te komen met die in uw paspoort, inclusief 2e, 3e en verdere namen en achternamen (indien van toepassing). Let op dat het uw eigen verantwoordelijkheid is om de correcte namen door te geven, en wij niet aansprakelijk gehouden kunnen worden als uw voucher in Japan geweigerd wordt vanwege incorrecte (spelling van) namen.
Tijdens het gebruik van uw JR Pass in Japan (na het inwisselen van uw voucher), bent u desgevraagd verplicht uw paspoort te laten zien.
De ‘Exchange Order'(voucher) is geldig voor een periode van 3 maanden vanaf de datum van uitgave. De voucher moet binnen deze periode ingewisseld worden voor de JR Pass bij een van de daarvoor bestemde JR loketten. U kunt desgewenst een latere begindatum voor uw pas kiezen, tot een datum van maximaal 1 maand later.
De voucher (‘Exchange Order’) en JR Pass zijn enkel en alleen te gebruiken door de persoon wiens naam op de documenten staat.
Klik hier voor verdere details over het gebruik van de JR Pass.
De opties voor verzending van uw JR Pass voucher zijn als volgt:
Wanneer u kiest voor verzending met reguliere post, is het niet mogelijk uw pakket te volgen met track&trace. In het geval dat uw pakketje met voucher bijvoorbeeld verloren of beschadigd raakt, is het niet mogelijk de voucher(s) opnieuw uit te geven. In dit geval zal u een nieuwe voucher moeten aanschaffen, en is restitutie van uw verloren/beschadigde voucher niet mogelijk.
H.I.S. Travel Nederland kan niet aansprakelijk of verantwoordelijk gehouden worden in het geval dat een pakketje verzonden met reguliere post kwijt raakt of gestolen of beschadigd wordt. Om deze reden raden we u aan om voor verzending per UPS of OCS, of ophalen op ons kantoor te kiezen. Indien u kiest voor ophalen op ons kantoor, kunt u de passen (vouchers), mits tijdens onze openingstijden, op dezelfde dag nog ophalen.
Het is niet mogelijk om restitutie te krijgen als uw ‘Exchange Order’ (voucher) of Japan Rail Pass kwijt raakt of gestolen wordt. Bij een kleine beschadiging aan uw voucher zijn de reguliere annuleringsvoorwaarden van toepassing. Bij aanzienlijke beschadiging aan uw voucher is het niet mogelijk om restitutie te krijgen.
Een ongebruikte en onbeschadigde ‘Exchange Order’ (voucher) kan tot 1 jaar na uitgave geretourneerd worden. Indien u restitutie zou willen ontvangen moet de voucher bij ons kantoor ingeleverd worden. De annuleringskosten bedragen 10% van de kosten van de voucher en €20 administratiekosten per voucher.
Gelieve rekening houden met het feit dat verzendkosten niet-restitueerbaar zijn. Area passen (vouchers) zijn niet-restitueerbaar.
Indien uw ‘Exchange Order’ (voucher) al ingewisseld is voor de JR Pass in Japan, is het mogelijk deze bij een van de daarvoor bestemde JR loketten in te leveren voor een restitutie, mits dit vóór de aangegeven begindatum van de pas gebeurt. Noch de ‘Exchange Order'(voucher) noch de JR Pass kunnen opnieuw uitgegeven worden indien deze kwijt raakt of gestolen wordt.
JR East Passen (E-ticket), zijn net als de overige area passen niet-restitueerbaar vanaf de ‘First day of use’ (begindatum) die op het E-ticket staat.
Deze boekingsvoorwaarden, samen met onze privacybeleid en overige relevante informatie die we onder uw aandacht hebben gebracht voordat we uw boeking bevestigden, vormen de basis van uw reis met Tojapan.nl door H.I.S. Travel Nederland B.V. Gelieve deze aandachtig door te lezen, aangezien ze onze respectievelijke rechten en plichten uiteenzetten.
Door een boeking te maken stemt u er namens alle personen vermeld op de boeking mee in dat u deze algemene voorwaarden heeft gelezen en ermee instemt hieraan te zijn gebonden; u stemt in met ons gebruik van informatie in overeenstemming met ons privacybeleid; u bent ouder dan 18 jaar en verklaart bij het plaatsen van een bestelling voor diensten met leeftijdsbeperkingen dat u en alle leden van uw groep de juiste leeftijd hebben om deze diensten te kopen.
Wanneer u een boeking maakt, stemt u namens alle personen in uw groep in met de boekingsvoorwaarden en algemene informatie, en het maken van de relevante aanbetaling zoals gespecificeerd op het moment van boeken. Als u denkt dat details in uw offerte onjuist zijn, moet u ons onmiddelijk op de hoogte brengen, omdat wijzigingen later niet meer kunnen worden aangebracht en het onmogelijk kan worden om te boeken indien we niet binnen tien dagen na het verzenden van de documenten op de hoogte worden gebracht van eventuele onjuistheden hierin.
In het geval dat u ook vliegtickets bij ons boekt: zodra uw vliegticket is uitgegeven, kunnen details niet meer worden gewijzigd. Als klant dient u daarom te bevestigen dat alle gegevens correct zijn op het moment van boeken.
We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat alle informatie en prijzen, zowel op onze website als in onze brochures, correct zijn voor alle producten, maar in het geval dat er eventuele wijzigingen of fouten optreden behouden we het recht om prijzen en andere details in dergelijke omstandigheden te corrigeren (voordat de betaling wordt verricht). U dient de huidige prijs en alle overige details met betrekking tot de arrangementen die u wil boeken te controleren voordat uw boeking wordt bevestigd.
Zodra we een bevestiging van de klant ontvangen om te boeken op basis van een offerte, dient de aanbetaling van de totale reissom binnen 1 maand te worden voldaan. De volledige betaling dient uiterlijk 6 weken voor vertrek te worden voldaan.
U dient uw eigen reisverzekering te organiseren. Indien u niet met een adequate verzekeringsdekking reist, zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele verliezen ongeacht de aard hiervan, welke anders door een verzekering gedekt zouden zijn.
Uitgezonderd waar dit uitdrukkelijk vermeld staat in deze boekingsvoorwaarden, zijn we niet aansprakelijk of verplicht tot het betalen van een vergoeding als onze verplichtingen jegens u worden beïnvloed door een gebeurtenis die wij, of de leverancier(s) van de betreffende service(s) niet konden, zelfs met alle zorg, voorzien of vermijden. Deze gebeurtenissen kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot: oorlog, oorlogsdreiging, civiele strijd, terroristische activiteiten en de gevolgen daarvan of een dreiging van een dergelijke activiteit, oproer, de handelingen van een regering of andere nationale of lokale autoriteit inclusief haven- of rivierautoriteiten, industriële geschillen, sluisafsluiting, natuur- of nucleaire ramp, brand, chemische of biologische ramp, ongunstige weersomstandigheden en zee-, ijs- en rivieromstandigheden, en alle soortgelijke gebeurtenissen buiten onze controle of die van de betreffende leverancier(s). Advies van het ministerie van Buitenlandse Zaken om een bepaald land te vermijden of te verlaten kan grond zijn voor Force Majeure (overmacht). We zullen het advies van het ministerie van Buitenlandse Zaken opvolgen.
Indien u gedwongen bent om vervroegd naar huis te gaan, kunnen noch wij, noch de leverancier in kwestie de kosten terugbetalen van diensten die u niet gebruikt heeft. Als u uw vakantie onderbreekt en vroegtijdig naar huis terugkeert in omstandigheden waarin u geen redelijk grond heeft tot het indienen van een klacht over de standaard van de aangeboden accommodaties en services, bieden we u geen restitutie voor het gedeelte van uw vakantie dat niet is voltooid en zijn we niet aansprakelijk voor gerelateerde kosten die u eventueel maakt. Afhankelijk van de omstandigheden zou uw reisverzekering mogelijk dekking kunnen bieden bij het inkorten van uw reis, en raden we u aan alle claims rechtstreeks bij hen in te dienen.
Indien u een wijziging zou willen aanbrengen aan een of meerdere onderdelen van uw boekingsarrangement nadat een ontvangstbevestiging van de aanbetaling is uitgegeven, dient u ons hier zo snel mogelijk schriftelijk over te informeren. Hoewel we ons best doen om u hierbij te accommoderen, kunnen we niet garanderen dat wij/de leverancier (zoals van toepassing) kunnen voldoen aan de door u gevraagde wijziging. Als aan een verzoek kan worden voldaan, zijn alle wijzigingen onderworpen aan de betaling van de toepasselijke administratiekosten en eventuele tariefwijzigingen of extra kosten die door de leverancier(s) zijn gemaakt of opgelegd. Houd er rekening mee dat deze kosten kunnen stijgen naarmate de vertrekdatum dichterbij komt. In het geval dat we u niet kunnen helpen met de wijziging(en) en u niet wilt doorgaan met de oorspronkelijke boeking, beschouwen we dit als een annulering van uw kant. Er kunnen annuleringskosten van toepassing zijn. Houd er rekening mee dat bepaalde diensten niet kunnen worden gewijzigd nadat ze zijn bevestigd, en elke wijziging kan annuleringskosten tot 100% van dat deel van het arrangement met zich meebrengen.
Eventuele speciale verzoeken dienen aan ons te worden doorgegeven op of voor het moment van boeken (bijv. dieetwensen, relevante (voedsel)allergieën, kamerlocatie, specifieke hotelfaciliteiten, enz.). U dient uw verzoeken voor of op dit moment schriftelijk te bevestigen. Hoewel wij alles in het werk zullen stellen om uw redelijke speciale verzoeken in te willigen, kunnen we het succes hiervan niet garanderen. Het feit dat uw speciale verzoek genoteerd staat op uw bevestiging of andere documentatie is geen garantie of bevestiging dat aan uw verzoek voldaan kan worden. Het niet voldoen aan een speciaal verzoek zal geen schending van onze verplichtingen zijn, tenzij het verzoek specifiek is bevestigd. We accepteren geen boekingen die afhankelijk zijn van het voldoen aan een speciaal verzoek.
Hoewel het niet onze expertise is om een vakantie te organiseren voor een klant met een handicap of die speciale zorg nodig heeft, zullen we ons uiterste best doen om eventuele speciale vereisten te accommoderen. Als u of een persoon in uw groep medische problemen of handicaps heeft die van invloed kunnen zijn op uw reis, geeft u dan alle relevante details door voordat we uw boeking bevestigen, zodat we u zo goed mogelijk kunnen proberen te adviseren over de geschiktheid van de door u gekozen arrangementen. We zouden u kunnen vragen om een doktersverklaring waaruit blijkt dat u in staat bent om deel te nemen aan de reis/tour. Redelijkerwijs, als we niet in staat zijn om de behoeften van de betrokken perso(o)n(en) naar behoren te vervullen zullen we uw boeking niet bevestigen, of als u ons niet alle details heeft gegeven op of voor het moment van boeken zullen we uw boeking annuleren en u de annuleringskosten die van toepassing zijn opleggen zodra we ons bewust worden van deze details.
Wij / de leverancier(s) doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de arrangementen die u via ons boekt soepel verlopen, maar als u tijdens uw vakantie een probleem ondervindt, neem dan onmiddelijk contact op met de relevante leverancier (bijvoorbeeld uw hotel of reisorganisator), die zich zal inzetten om deze op te lossen. Indien uw klacht niet lokaal wordt opgelost, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als u dit niet doet, heeft dit invloed op het vermogen van ons/ de betreffende leverancier om uw klacht te onderzoeken, en op uw rechten. Als het probleem niet kan worden opgelost en u een verdere klacht zou willen indienen, dient u ons (kantoor) binnen 28 dagen na het einde van uw reis hier per email over te informeren. Dit helpt ons om snel uw zorgen te adresseren en hierop te reageren. Waar we optreden als agent voor de leverancier in kwestie, is alle door ons gegeven assistentie richting het oplossen van uw klacht op basis van onze welwillendheid in onze hoedanigheid als agent.
Van alle klanten wordt verwacht dat ze zich op een ordelijke en acceptabele manier gedragen, en het plezier van andere gasten /aanwezige personen niet verstoren. Als naar onze mening of die van de hotelmanager of een ander persoon met gezag uw gedrag, of dat van een persoon uit uw groep, storend is of gevaar of irritatie veroorzaakt of lijkt te zullen veroorzaken tegenover andere gasten of derden, of als dit gedrag leidt of kan leiden tot schade aan eigendommen, behouden wij ons het recht om uw arrangement (boeking) bij ons per direct te beëindigen. Waar we als agent optreden voor relevante leveranciers doen we dit tevens namens hen. In het geval van een dergelijke beëindiging eindigen onmiddelijk al onze verplichtingen en aansprakelijkheid jegens u/uw groep, en u/uw groep zal verplicht zijn om uw accommodatie en/of andere service per direct te verlaten. Noch wij noch de leverancier zal nog enige verdere verplichtingen hebben jegens u/uw groep. U heeft in dergelijk geval geen recht op restitutie voor accommodaties of andere services, noch zullen we eventuele kosten en/of schadevergoedingen betalen die een gevolg zijn van de gedragingen van u of een persoon uit uw groep. U en/of uw groep zal mogelijk verplicht zijn tot het betalen voor verlies en/of schade als gevolg van uw acties, en we zullen u en elk lid van uw groep gezamelijk en individueel aansprakelijk houden voor enige schade of verlies veroorzaakt door u of een persoon in uw groep. Volledige betaling voor dergelijke schade of verlies moet rechtstreeks aan de hotelmanager of andere leverancier betaald worden vóór uw vertrek aldaar. Als u hier niet aan voldoet, bent u verantwoordelijk voor de betaling van eventuele claims (inclusief juridische kosten) die later mogelijk tegen ons worden gemaakt als gevolg van uw acties, samen met mogelijke kosten die wij maken met het indienen van eventuele claims tegen u. We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor de acties of het gedrag van andere gasten of personen die geen connectie met uw boeking/arrangement of met ons hebben.
Het is uw verantwoordelijkheid om de paspoort-, visum-, gezondheids- en immigratievereisten die van toepassing zijn op uw reisroute te controleren en hieraan te voldoen. Wij kunnen hier enkel algemene informatie over aanbieden. U checkt zelf de vereisten voor uw eigen specifieke omstandigheden met de relevante Ambassade(s) en/of Consulaten, en/of (huis)arts indien van toepassing. Gezien de relevante eisen kunnen veranderen, is het aan u de actuele situatie voor vertrek tijdig te controleren. De meeste landen eisen tegenwoordig dat paspoorten tot ten minste 6 maanden na terugkomst geldig zijn. Als de geldigheid van uw paspoort in hetzelfde jaar verloopt, dient u navraag te doen bij de ambassade van het land dat u bezoekt. Niet-Nederlandse paspoorthouders, inclusief andere EU-staatsburgers, dienen actueel advies in te winnen over de paspoort- en visumvereisten van de Ambassade, High Commission of Consulaat van het land waar u heen of doorheen reist. We accepteren geen verantwoordelijkheid en kunnen niet aansprakelijk gehouden worden als u niet kan reizen of op een andere manier verlies lijdt doordat u niet voldoet aan de gestelde paspoort-, visum-, en immigratievereisten of gezondheidsformaliteiten. U stemt ermee in ons te vergoeden in het geval van boetes of andere verliezen die we oplopen als gevolg van uw verzuim dit correct te doen.
Veel van de services waaruit uw vakantie bestaat worden geleverd door onafhankelijke leveranciers. De leveranciers bieden deze services aan in overeenstemming met hun eigen voorwaarden. Sommige van deze voorwaarden kunnen mogelijk de aansprakelijkheid van de leverancier jegens u beperken of uitsluiten, doorgaans in overeenstemming met de internationale conventies (International Conventions) die hierop van toepassing zijn. Kopieën van de relevante delen van deze voorwaarden zijn op aanvraag beschikbaar vanuit onszelf of de desbetreffende leverancier.
Als u of iemand van uw groep uw vlucht of ander transportarrangement mist, als deze geannuleerd wordt of als u om wat voor reden dan ook een vertraging van meer dan 3 uur ondervindt, dient u onmiddelijk contact op te nemen met ons en de luchtvaartmaatschappij of andere relevante transportleverancier.
Wanneer u een vertraging ervaart die niet te wijten is aan een misstap vanuit ons, kunnen onze werknemers of onderaannemers u assisteren met verfrissingen, accommodatie en communicatie, maar niet met de betaling daarvan. De betreffende luchtvaartmaatschappij of andere transportleverancier zou echter mogelijk zorg kunnen dragen voor en/of de financiering kunnen verzorgen voor verfrissingen en/of geschikte accommodatie, en u dient dergelijke claims rechtstreeks bij hen in te dienen.
Onder voorbehoud van de andere regelingen in deze voorwaarden, zijn wij niet aansprakelijk voor (on)kosten en vergoedingen die u in bovengenoemde omstandigheden eventueel zou maken, als u niet voorafgaand het maken van uw eigen reisarrangementen onze toestemming hiervoor heeft verkregen.
Het is onwaarschijnlijk dat we wijzigingen in uw reisarrangementen zullen moeten aanbrengen, maar we plannen de arrangementen veelal maanden van tevoren. Incidenteel zou het kunnen voorkomen dat we een wijziging moeten maken, en we behouden ons het recht om dit op elk gewenst moment te doen. De meeste van deze wijzigingen zijn minimaal en we zullen u en de betreffende partijen zo snel mogelijk hierover informeren. We zullen uw reisarrangementen niet minder dan 60 dagen voor vertrek annuleren, behalve in het geval van Force Majeure (onmacht) of indien u niet voldoet aan de betaling van het eindsaldo van uw arrangement.
Voorbeelden van “grote wijzigingen” zijn inclusief de volgende wanneer gemaakt voor vertrek: een verandering van verblijfsgebied voor uw gehele of een aanzienlijk gedeelte van uw reisperiode, een verandering van accommodatie naar een lagere standaard of classificatie voor uw gehele of een aanzienlijk gedeelte van uw reisperiode, een verandering van uitgaande vertrektijd of totale duur van uw arrangementen van twaalf uur of meer, een significante verandering aan uw reisschema, het volledig voorbijgaan van een of meerdere bestemmingen. Voorbeelden van “kleine wijzigingen” zijn inclusief de volgende wanneer gemaakt voor vertrek: een wijziging in de geadverteerde identiteit van de luchtvaartmaatschappij(en)/transportleverancier(s), vluchttijden en/of vliegtuigtype, een verandering van uitgaande vertrektijd of totale duur van uw arrangementen van twaalf uur of minder, een verandering van accommodatie naar een andere van vergelijkbare standaard of classificatie, of een annulering van een tour/excursie.
Als we een grote wijziging moeten aanbrengen of annuleren zullen we u hier zo snel mogelijk van op de hoogte brengen, en indien er tijd is om dit te doen voor vertrek, zullen we u de keuze bieden om: 1) (voor grote wijzigingen) de wijzigingen te accepteren, 2) restitutie te krijgen voor het equivalent van het betaalde bedrag voor het geannuleerde gedeelte van het arrangement, 3) accepteren van een aanbod vanuit ons voor alternatieve reisarrangementen van vergelijkbare standaard, indien beschikbaar (we zullen een eventueel prijsverschil terugbetalen als het alternatief van een lagere waarde is). U dient ons binnen 7 dagen na ons aanbod op de hoogte te stellen van uw keuze. Als u dit nalaat, gaan we ervan uit dat u ervoor hebt gekozen om de wijziging(en) of alternatieve reisarrangementen te accepteren. Als we grote wijzigingen in uw reis moeten aanbrengen, willen we u ook de volgende compensatie aanbieden:
Moment dat we de wijziging(en) doorgeven | Compensatie in het geval van grote wijzigingen (in totaal) |
Meer dan 70 dagen voor vertrek | Geen |
Van 69 tot 43 dagen voor vertrek | €20 |
Van 42 tot 29 dagen voor vertrek | €30 |
Minder dan 28 dagen voor vertrek | €40 |
Het bovenstaande beschrijft de maximale omvang van onze aansprakelijkheid voor grote veranderingen, en we kunnen helaas geen kosten of verliezen compenseren die u eventueel zou kunnen oplopen als gevolg van een wijziging.
Let op: wanneer een accommodatie met een hogere prijs dan de oorspronkelijke accommodatie door ons wordt aangeboden en door u wordt geaccepteerd, wordt het prijsverschil in mindering gebracht op de verschuldigde vergoeding. We betalen geen vergoeding in een geval waar voor de accommodatie die door ons wordt aangeboden en door u wordt geaccepteerd met een hogere prijs dan oorspronkelijk is geboekt en in dezelfde locatie geen aanvullende betaling wordt gemaakt door u.
We zullen u geen vergoeding betalen en de bovenstaande opties zijn niet geldig in het geval dat we een kleine wijziging aanbrengen, annuleren als u niet tijdig uw betaling(en) voldoet, of als de wijziging(en) of annulering door ons onstaan is/zijn als gevolg van door u aangevraagde wijzigingen in een bevestigde boeking.
In zeer zeldzame gevallen kunnen wij door “Force Majeure” (onmacht, zie punt 5) gedwongen worden uw reisarrangementen na vertrek te wijzigen of beëindigen. Als deze situatie zich voordoet, kunnen we helaas geen terugbetalingen doen (tenzij we deze van onze leveranciers verkrijgen) , u een vergoeding betalen of eventuele (on)kosten of uitgaven die u hierdoor maakt betalen.
Indien we niet in staat zijn om een aanzienlijk deel van de diensten die u bij ons heeft geboekt na uw vertrek te leveren, zullen we alternatieve arrangementen voor u maken zonder extra kosten en, indien van toepassing in de omstandigheden, een redelijke vergoeding betalen.
De klant kan op elk moment besluiten om zijn/haar reis te annuleren, in overeenstemming met het annuleringsbeleid hieronder. Houd er rekening mee dat de boekingskosten van €25 (volwassene) / €12.50 (kind 6-11) niet-restitueerbaar zijn.
Moment van doorgeven annulering door klant | Annuleringskosten |
tot 42 dagen voor vertrek | Alleen boekingskosten |
41 tot 28 dagen voor vertrek | 30% van het totaalbedrag |
27 tot 15 dagen voor vertrek | 50% van het totaalbedrag |
14 werkdagen of minder voor vertrek | Niet-restitueerbaar |
Sommige van de tours en excursies hebben strikte leeftijds- of lengtebeperkingen. Controleer deze vereisten op de productpagina van de betreffende tour/excursie. Als er nadat de boeking is gemaakt bericht komt dat een reiziger niet voldoet aan de kwalicificatievereisten, zijn onderstaande annuleringsvoorwaarden van toepassing.
Veel van onze tours/excursie services worden geleverd door onafhankelijke leveranciers. De leveranciers bieden deze services aan in overeenstemming met hun eigen voorwaarden. Sommige van deze voorwaarden kunnen mogelijk de aansprakelijkheid van de leverancier jegens u beperken of uitsluiten, doorgaans in overeenstemming met de internationale conventies (International Conventions) die hierop van toepassing zijn. Kopieën van de relevante delen van deze voorwaarden zijn op aanvraag beschikbaar vanuit onszelf of de desbetreffende leverancier.
3.3 De klant kan op elk moment besluiten om zijn/haar geboekte tour/excursie te annuleren, in overeenstemming met het onderstaande annuleringsbeleid:
Moment van doorgeven annulering door klant | Restitutie Bedrag |
15 werkdagen of meer voor de tour/excursie datum | 100% |
14 tot 11 werkdagen voor de tour/excursie datum | 80% van het totaalbedrag |
10 tot 6 werkdagen voor de tour/excursie datum | 50% van het totaalbedrag |
5 werkdagen of minder voor de tour/excursie datum | Niet-restitueerbaar |
Het is uw eigen verantwoordelijkheid om op tijd op de aangewezen excursie/tourlocatie te zijn. We kunnen de activiteit niet omboeken of terugbetalen indien u te laat bent of niet verschijnt.
Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de juiste informatie in te vullen wanneer u een transportticket of entreeticket bestelt. Deze informatie omvat gegevens als: naam conform paspoort, hotelnaam, boekingsnummer, boekingsnaam, en check-in datum. Indien bijvoorbeeld de daadwerkelijke naam waarmee u uw hotel geboekt heeft anders is dan degene die u ons heeft gegeven zou het kunnen dat het hotel of leverancier uw boeking niet kan vinden en het bestelde product niet aanneemt/uitgeeft. In het geval dat u een onvolledige of onjuiste paspoortnaam doorgeeft voor een Japan Rail Pass, zou het kunnen dat de voucher ter plekke geweigerd wordt.
In het zeldzame geval dat een product niet op voorraad is, kunnen we hier niet verantwoordelijk voor worden gehouden. In dit geval zullen we u het aankoopbedrag terugbetalen. Om er zeker van te zijn dat tickets beschikbaar zijn, adviseren we u om de productpagina van het betreffende product goed te controleren op de specifieke details en eventuele bestellingsdeadlines.
Tickets geboekt via onze website zijn alleen geldig op de datum die is aangevraagd op het moment van boeken. Ze kunnen niet op een eerdere of latere datum worden gebruikt. Aanzienlijk late aankomst of no-show maakt de tickets automatisch ongeldig. Raadpleeg voor actuele tijden de productpagina en/of officiële pagina van het betreffende product. De tickets worden ook ongeldig als de inhoud op het ticket zonder toestemming wordt gewijzigd.
In het geval dat een ticket of unieke voucher aanzienlijk beschadigd raakt, verloren raakt of gestolen wordt is restitutie voor de bestelling niet mogelijk. Indien het een E-Ticket betreft is het mogelijk de voucher opnieuw te printen en te gebruiken om in te wisselen voor een ticket.
4.4. Alle transporttickets en entreetickets zijn niet-restitueerbaar en niet aanpasbaar na aankoop. Deze tickets omvatten, maar zijn niet beperkt tot: Keisei Skyliner Tickets, Airport Transfers, Tokyo Metro Tickets, alle Bus Tickets, Ghibli Museum Tickets*, Entry Tickets Tokyo Disneyland, Entry Tickets Universal Studios Japan, Sanrio Puroland Tickets.
*In het geval van Ghibli Museum Tickets: als u een order heeft geplaatst maar de tickets uitverkocht blijken te zijn, krijgt u uw volledige aankoopbedrag hiervoor terug.
Het is uw eigen verantwoordelijkheid om bij het bestellen de juiste gegevens voor levering van uw Pocket Wifi apparaat (in Japan) in te vullen.
Voor de 7GB Pocket-WiFi Router dient u onder andere het juiste vluchtnummer, aankomstdatum/tijd, en (in het geval van Narita Airport) het correcte terminal nummer door te geven.
Voor de Unlimited Pocket-WiFi Router dient u onder andere de juiste hotelnaam, hotel adres, check-in datum, en (erg belangrijk) uw boekingsnaam (naam waaronder u het hotel geboekt heeft) door te geven. Indien uw hotel onder een andere naam geboekt is dan u heeft doorgegeven, is het mogelijk dat het hotel uw boeking niet kan vinden. Als uw hotelboeking niet kan worden bevestigd, is er een kans dat het hotel uw WiFi apparaat levering niet aanneemt. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden of aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vertragingen in de levering als er op het moment van boeken onjuiste informatie is verstrekt.
Beschikbaarheid van de 7GB en Unlimited Pocket-WiFi router zijn afhankelijk van de werkelijke voorraad. In het zeldzame geval dat de voorraad op is, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden. In dit geval zullen we u het volledige bedrag hiervoor terugbetalen. Gelieve de 7GB WiFi Router ten minste 2 werkdagen voor aankomst in Japan aanvragen. Om te garanderen dat deze op tijd geleverd kan worden; de Unlimited Pocket WiFi Router gelieve minimaal 5 werkdagen voor aankomst in het hotel aanvragen.
De huurperiode voor de WiFi router staat vast vanaf het moment van aankoop. Dit betekent dat de 7GB WiFi Router op de laatste dag van gebruik moet worden ingeleverd bij de luchthavenbalie die u bij het plaatsen van uw bestelling gekozen heeft. De Unlimited WiFi Router moet per post geretourneerd worden (een prepaid envelop is bij ontvangst toegevoegd), op de laatste dag van gebruik. Let op: er zijn postbussen op de luchthaven, maar NIET achter de douane! Indien u de router (per ongeluk) met u mee naar huis neemt, zijn het versturen terug naar Japan en de kosten hiervoor uw eigen verantwoordelijkheid.
Indien het pocket WiFi apparaat te laat wordt ingeleverd, geldt er een boete van €15 per dag. Houd er rekening mee dat als het Pocket-WiFi apparaat kwijt raakt, gestolen wordt of aanzienlijk wordt beschadigd, een boete van €250 in rekening zal worden gebracht.
De volledige betaling van een dergelijke boete dient rechtstreeks aan ons te worden gedaan. Als u niet betaalt voor uw uitstaande boete(s), bent u verantwoordelijk voor (de betaling van) eventuele claims (inclusief gerechtskosten) die mogelijk tegen ons worden ingediend als gevolg van uw acties, en alle eventuele kosten die we maken om claims tegen u in te dienen.
5.5. De klant kan op elk moment besluiten een Pocket WiFi Router boeking te annuleren, in overeenstemming met het onderstaande annuleringsbeleid:
Moment van doorgeven annulering door klant | Restitutie Bedrag |
10 werkdagen of meer voor de gebruiksdatum | 100% |
10 werkdagen of minder voor de gebruiksdatum | Niet-restitueerbaar |
Bij het plaatsen van een bestelling voor een huurauto gaan we ervan uit dat u of degene die in Japan zal rijden in het bezit zal zijn van een geldig nationaal én internationaal rijbewijs op het moment van verhuur, en daarom voldoet aan de officiële vereisten om deze te verkrijgen. Als het u niet lukt om een (internationaal) rijbewijs op tijd te verkrijgen, zijn de annuleringsvoorwaarden van de autohuur van toepassing (zie 6.7). Houd er rekening mee dat voor veel Europese paspoorthouders zonder Nederlandse nationaliteit een aanvullende officiële vertaling van het rijbewijs vereist is om te kunnen rijden in Japan. Dit is een extra service die eventueel apart via onze website kan worden gekocht.
Het exacte merk/type van de auto is niet gegarandeerd bij het plaatsen van een bestelling via onze website. Daarom zijn de auto’s georganiseerd in afzonderlijke categorieën, dat wil zeggen P1, P2, P3 en W1, op basis van grootte, bagageruimte en het aantal beschikbare zitplaatsen. Het aanbevolen aantal personen per type auto staat op onze website. We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden als de klant een auto kiest die te klein is voor het aantal reizigers met bagage. Verzoeken om een specifiek automerk/type kunnen worden gedaan, maar kunnen niet worden gegarandeerd. Neem in deze gevallen rechtstreeks contact met ons op.
Onze autohuur is inclusief basisverzekering. Overeenkomstig deze verzekering zal het volgende bedrag worden uitgekeerd ter compensatie bij een onverwacht ongeluk:
De kosten van de schade die niet gecompenseerd worden zullen door de klant gedekt worden. De verzekering dekt geen ongelukken die specifiek in de disclaimer van de verzekeringsovereenkomst beschreven staan. De verzekering zal een ongeluk mogelijk niet dekken indien er geen officiëel politierapport opgesteld is.
De schade die de verzekering niet dekt, of die het verzekerde bedrag overschrijdt, zal gedekt worden door de klant.
Voorbeelden van gevallen waarin de verzekering niet betaald heeft:
In het geval van een ongeluk, diefstal, autopech, schade/vlekken of als de auto gerepareerd/schoongemaakt moet worden, zal het volgende bedrag in rekening worden gebracht (niet gedekt door de basisverzekering):
In het geval dat de auto helemaal niet naar de winkel teruggebracht is, maar bijvoorbeeld op straat achtergelaten wordt, zal ongeacht of de auto nog in rijbare staat is JPY 50,000 (exl. belasting) in rekening gebracht worden.
Een extra verzekering kan worden gekocht voor €7 per huurdag. Naast bovengenoemde basisverzekering, dekt deze verzekering ook niet-exploitatiegerelateerde kosten als genoemd in punt 6.5, de kosten voor lekke banden en schade aan wieldoppen, en biedt vrijstelling van de kosten die de klant dient te dekken in het geval van een ongeluk.
De klant kan op elk moment besluiten om de boeking voor een huurauto te annuleren, in overeenstemming met het onderstaande annuleringsbeleid:
Moment van doorgeven annulering door klant | Restitutie Bedrag |
15 dagen of meer voorafgaand aan de ophaaldatum | 100% |
14 tot 11 dagen voorafgaand aan de ophaaldatum | 70% van het totaalbedrag |
10 of minder dagen voorafgaand aan de ophaaldatum | Niet-restitueerbaar |